| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Twaburov Geregistreerd op: 28-5-2005 Totaal berichten: 272 Woonplaats: Schijndel Leeftijd: 20 Geslacht: Man |
|
| Hoe zit het bij checkers, als een stelling in principe wel gewonnen is, maar dit winstproces langer dan 25 zetten duurt voordat je iets slaat? |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|
Marianne  Superadmin
Geregistreerd op: 5-4-2004 Totaal berichten: 52559 Leeftijd: 56 Geslacht: Vrouw |
|
| Twaburov schreef: | | Hoe zit het bij checkers, als een stelling in principe wel gewonnen is, maar dit winstproces langer dan 25 zetten duurt voordat je iets slaat? |
http://www.jijbent.nl/spelregels/checkers.php
Remise regels
# Sommige partijen eindigen onbeslist: remise. Dan kunnen beide spelers niet meer winnen, tenzij de tegenstander een enorme fout maakt, maar het is niet toegestaan om daarop te wachten door eindeloos door te spelen. Bij Jijbent.nl is het remise als:
# beide spelers het overeenkomen en/of
# na wederzijds 25 zetten, waarbij er niet wordt geslagen en er geen dam wordt gemaakt. _________________ Succes verder
(6x) (11x) (30x)
Let op: De Scrabblebond heeft nieuwe woorden toegevoegd in de SWL en niet correcte woorden verwijderd.
Zie: http://www.scrabblebond.nl/www/inh.htm (In het menu onder Taal.) |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Twaburov Geregistreerd op: 28-5-2005 Totaal berichten: 272 Woonplaats: Schijndel Leeftijd: 20 Geslacht: Man |
|
| Ja, maar als de stelling eigenlijk gewonnen voor iemand is, dan is het toch niet eerlijk dat er remise wordt gedetecteerd? |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
jimok  Megavip
Geregistreerd op: 23-8-2008 Totaal berichten: 302 Geslacht: Onbekend |
|
| misschien is het te vergelijken als bij het schaken, koning paard loper tegen koning, theoretisch gewonnen stelling maar niet elke speler lukt mat binnen 50 zetten... |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
| Maar ik heb het over stellingen die zelfs bij perfect spel niet zo snel te winnen zijn.. dan is 25 een lage grens. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
bram  Superadmin
Geregistreerd op: 7-5-2003 Totaal berichten: 8184 Woonplaats: Vianen Leeftijd: 41 Geslacht: Man |
|
Dit is nu eenmaal de regel die we hebben. Het is niet automatisch, dus je tegenstander moet er om vragen. Maar wij gaan niet controleren of er theoretisch nog winst te halen valt.
Let op het zijn 25 wederzijdse zetten en dat is ook best lang. _________________ www.jijbent.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
TheAxe  Vip
Geregistreerd op: 8-10-2003 Totaal berichten: 460 Woonplaats: Enschede Leeftijd: 27 Geslacht: Man |
|
| Twaburov schreef: | | Maar ik heb het over stellingen die zelfs bij perfect spel niet zo snel te winnen zijn.. dan is 25 een lage grens. |
De vraag is: bestaan er stellingen die wel gewonnen zijn, maar waarin het niet lukt om iedere 25 zetten een dam te halen of een steen te slaan.
Als je een dergelijke stelling weet te presenteren, dan vermoed ik dat ze hier bij jijbent best bereid zijn om die 25 wat op te hogen.
Ik heb niet heel veel verstand van checkers, maar zo groot is het bord niet en ik denk eigenlijk niet dat zo'n stelling bestaat. _________________
24 4T, BL, BZL, CA, CK, DI, DS, EG, GM, HO, KR, KV, LC, LOA, MIJ, PE, PIN, RO, RU, SL, TT, UR, WO, ZE
2 MO, SS
3 4R, OW, SUB |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
| 3 tegen 2 dammen, waarbij de 2 dammen op en neer blijven gaan op de kortste diagonaal. Dan moet je eerst met 3 dammen naar de ene hoek, om deze uit de hoek te jagen, daarna moet je met 2 dammen terug naar de andere hoek, die hij uiteindelijk ook zal moeten verlaten, en vervolgens moet je nog een dam zien te ruilen/slaan. Dat zou wel eens meer dan 25 zetten kunnen duren.. maar dit weet ik ook niet zeker. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Doomdark
|
Ik vond dit:
A game is declared a draw when neither player can force a win. Pask, p. 123, says that a draw can be declared any time both players agree to it.
Hopper, p. 103, and Reinfeld, p. 181, say that when one side “appears stronger” than the other, the player with the stronger position is required to show a “decided advantage” within 40 of his own moves or else the game is declared a draw. These judgments are to be made by a referee.
Pike, p. 113, says that the player with the weaker side may request the 40-move count of the referee. He also says that the requirement is for an “increased” advantage within 40 moves, rather than the “decided” advantage.
Pask, p. 123 says that it’s a 50-move rule. He further refines the concept of the “advantage” that must be demonstrated: if neither side has advanced a piece towards the king-row and if no pieces have been removed from the board within 50 moves, the game is a draw. He also adds another set of conditions under which a draw can be declared: “A draw shall be declared if a player can demonstrate that with his next move he would create the same position for the fourth time during the game.” |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Wishmaster  Admin
Geregistreerd op: 2-2-2004 Totaal berichten: 2012 Woonplaats: Belfast Leeftijd: 35 Geslacht: Man |
|
| Twaburov schreef: | | 3 tegen 2 dammen, waarbij de 2 dammen op en neer blijven gaan op de kortste diagonaal. Dan moet je eerst met 3 dammen naar de ene hoek, om deze uit de hoek te jagen, daarna moet je met 2 dammen terug naar de andere hoek, die hij uiteindelijk ook zal moeten verlaten, en vervolgens moet je nog een dam zien te ruilen/slaan. Dat zou wel eens meer dan 25 zetten kunnen duren.. maar dit weet ik ook niet zeker. |
In een 3 om 2 dammen eindspel is vanuit elke stand binnen 25 zetten een ruil te forceren om er 2 om 1 van te maken. _________________ More about me
Winnaar checkers kampioenschap 2007 & 2008
 |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
kapebo  Supervip
Geregistreerd op: 13-7-2006 Totaal berichten: 123 Woonplaats: Assen Leeftijd: 36 Geslacht: Man |
|
| De huidige regel stelt dat één van beide spelers remise kán claimen. Hier mist het onderdeel dat een derde dit ook kan doen, immers hierdoor kan een partij 'oneindig' lang gaan duren. |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|