|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Rekerman Geregistreerd op: 14-11-2009 Totaal berichten: 2 Woonplaats: Alkmaar Leeftijd: 45 Geslacht: Man |
|
| Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ? |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|
Groeneveld  Supervip
Geregistreerd op: 3-6-2003 Totaal berichten: 2929 Leeftijd: 47 Geslacht: Man |
|
| Rekerman schreef: | | Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ? |
nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
aangezien beide aaneengesloten zijn ,kan je beide niet slaan |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
Rekerman Geregistreerd op: 14-11-2009 Totaal berichten: 2 Woonplaats: Alkmaar Leeftijd: 45 Geslacht: Man |
|
| Groeneveld schreef: | | Rekerman schreef: | | Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ? |
nee,helaas je mag er GEEN één slaan,er moet een veld achter de geslagen schijf zijn ,
Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer.  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
HaagseDammer  Supervip
Geregistreerd op: 26-5-2003 Totaal berichten: 578 Woonplaats: Den Haag Leeftijd: 35 Geslacht: Man |
|
| Rekerman schreef: | | Groeneveld schreef: | | Rekerman schreef: | | Geachte dammers, ik heb een vraag over meerslag met een Dam. Als je dam (bijvoorbeeld) op veld 4 staat en er staan 2 stukken van de tegenpartij op veld 18 en 22, aaneengesloten dus, mag je ze dan in 1 x slaan ? Ik heb diverse spelregel-sites bekeken, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden. Dus mag dat ? |
Bedankt voor het zeer snelle antwoord. Dat weten we dan ook weer.  |
Als je (in het voorbeeld) de schijf op 22 weg kunt halen door hem een schijf van jou te laten slaan, kan je wel beide schijven slaan (en wellicht nog meer)  _________________ 44 x
23 x
58 x  |
|
| Naar boven |
|
 |
 |
|
|